Kategorie
Wał kardana jest układem do przenoszenia momentu obrotowego i mocy z silnika samochodu. samochód bez licencji do kół napędowych. Służy do wykonania połączenia pomiędzy dwoma wałami, nawet jeśli nie są one umieszczone w jednej osi. W rzeczywistości wał napędowy jest nieruchomy, ale koła wspomagają ruchy orientacyjne względem drogi oraz przesunięcia w górę i w dół względem kadłuba. Przegub musi być zatem typu "finger-joint", co zapewnia ciągłość przeniesienia napędu, niezależnie od położenia kół.
Kardan to kawałek elastycznej gumy, który służy do dwóch celów: jako uszczelnienie i jako pojemnik na smar. Na każdym przegubie, tzn. na każdym końcu przegubu uniwersalnego, znajduje się mieszek. Mieszki wykonane są z elastycznego materiału, który pozwala na dostosowanie się do wszystkich ograniczeń mechanicznych. Pomimo narzuconych zakłóceń, pozostaje on napięty. Stożkowy kształt mieszka zapewnia, że smar zawarty w mieszku jest zawsze zawracany do złącza.
Mieszek nie jest częścią uważaną za narażoną na zużycie, dlatego nie ma zalecenia jego wymiany. Z czasem jednak ulega pogorszeniu, a ruchy, którym musi sprostać, sprawiają, że zaleca się regularne sprawdzanie jej stanu, aby móc interweniować, gdy tylko pojawi się pierwsze pęknięcie lub spękanie. W istocie, uszkodzony mieszek może przeciekać, smar nie będzie już zatrzymywany, a wał szybko wykaże oznaki nieodwracalnego zużycia.
Aby zainstalować lub usunąć mieszek w samochodzie bez licencji, jest to ogólnie preferowane i znacznie łatwiejsze do usunięcia całego wału. Na mieszku znajdują się dwa kołnierze, po jednym na każdym końcu. Po usunięciu mieszek można z kolei usunąć, pozostawiając złącze dostępne. Należy go oczyścić, aby móc go odblokować i odłączyć. Aby dowiedzieć się, jaki rodzaj blokady został zastosowany, wystarczy spojrzeć na kartę katalogową. Wały są teraz czyszczone środkiem odtłuszczającym, a następnie zakładane są nowe mieszki i po prostu wciskane kołnierze. Przegub jest ponownie montowany i blokowany. Następnie połączenie jest smarowane, a mieszek zabezpieczony przez dokręcenie zacisków. Ostatnie dwie czynności to usunięcie nadmiaru smaru i ręczne poruszanie przegubem w celu rozprowadzenia smaru wewnątrz. Gimbal jest teraz gotowy do ponownego montażu.
W swoim sklepie internetowym Nessycar oferuje Państwu części zamienne do samochodów bez licencji. W naszej ofercie znajdziecie Państwo modele mieszków wału kardana pasujące do wielu marek wózków: Aixam, Mikrosamochód, Ligier, Chatenet, JDM, Minauto oraz Bellier. Nasi eksperci są do Państwa dyspozycji, aby odpowiedzieć na każde pytanie związane z mechaniką lub udzielić porady. Można również zamówić wycenę, dział obsługi klienta jest do Państwa dyspozycji.