Kategorie
Zdałeś sobie sprawę, że twoje Aixamsamochód bez licencji tracił prędkość i brakowało mu mocy podczas wspinaczki? Jedną z przyczyn tej usterki może być napęd o zmiennej prędkości obrotowej. Dobra wiadomość jest taka, że możesz to zmienić samodzielnie w ciągu zaledwie 15 minut i przy użyciu bardzo ograniczonych narzędzi. Zespół Nessycar, specjalista w dziedzinie części zamiennych do samochodów bez prawa jazdy, oferuje Państwu wysokiej jakości wariatory dostosowane do Państwa pojazdu.
Wariator silnika Aixam jest ważną częścią Twojego pojazdu. Jest to centralny element układu przeniesienia napędu, ponieważ steruje momentem obrotowym silnika (siłą obrotu). Odgrywa ważną rolę w mocy silnika poprzez zmniejszenie prędkości pojazdu. Jeśli więc zauważyłeś, że ostatnio brakuje Ci mocy, a nie miałeś serwisu, to może czas to zmienić.
Producent Aixam zaleca kontrolę wzrokową wszystkich części tego zespołu przekładni przynajmniej co 10.000 km. Należy również wymienić górne i dolne łożyska. Częściej niż nie, to cały wariator musi być wymieniony. Wiele warsztatów odmawia demontażu tej części, ponieważ składa się ona z 15 bardzo małych i delikatnych elementów. 3 bloki odśrodkowe muszą być ponownie zmontowane z zachowaniem idealnej równowagi, a 7 podkładek o różnej grubości musi być zamontowanych w ściśle określonej kolejności. Do przywrócenia prawidłowego napięcia sprężyny wymagany jest specjalny sprzęt. Dlatego zaleca się zakup nowej części.
Ta część może być łatwo zdemontowana i zajmie Ci tylko 15 minut pracy przy użyciu minimalnych narzędzi. Potrzebna będzie grzechotka z nasadką i klucz płaski. Jeśli zastosujesz się do tych kilku kroków, nawet jeśli jesteś początkującym mechanikiem, uda Ci się zmienić wariator prędkości dla Twojego samochodu bez licencji i zaoszczędzić pieniądze. Najpierw należy sprawdzić karty produktów, aby zobaczyć, jak wygląda wariator i otworzyć maskę silnika, aby zidentyfikować jego położenie.
Zwykle znajduje się on po prawej stronie, na dole, w pobliżu lewego przedniego koła. Po wykonaniu tych czynności można zdjąć koło, aby uzyskać dostęp do śruby wariatora. Masz wtedy dużo miejsca, aby usunąć starą część za pomocą klucza z grzechotką i kluczem płaskim, aby zablokować ruch. Zdejmij pasek, który otacza część, korzystając z okazji, aby go sprawdzić. Oznaki zużycia taśmy są oczywiste: ubytki materiału, wyraźne przetarcia na krawędziach. Pasy napędowe można znaleźć tutaj. Z reguły zaleca się wymianę paska w tym samym czasie. Na koniec należy ponownie zamontować wszystkie części, śruby i kółka. Należy pamiętać, że wariator pracuje na sucho i nie powinien być smarowany ani stykać się z olejem silnikowym.
Jak widać, samodzielne serwisowanie układu napędowego VSP jest bardzo proste. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące części i ich dostępności, skontaktuj się z naszym zespołem Nessycar!