Kategorie

Napęd silnikowy Aixam

Napęd silnikowy Aixam

Zdałeś sobie sprawę, że twoje samochód bez prawa jazdy Aixam tracił prędkość i brakowało mu mocy podczas wspinaczki? Jedną z przyczyn tej usterki może być napęd o zmiennej prędkości obrotowej. Dobra wiadomość, możesz to zmienić samodzielnie w ciągu zaledwie 15 minut i przy użyciu bardzo ograniczonych narzędzi. Zespół Nessycar, specjalista w dziedzinie części zamiennych do samochodów bez prawa jazdy, oferuje wysokiej jakości wariatory dostosowane do Twojego pojazdu.

Do czego służy napęd o zmiennej prędkości obrotowej?

Wariator silnika Aixam jest ważną częścią Twojego pojazdu. Jest to centralny element układu przeniesienia napędu, ponieważ steruje momentem obrotowym silnika (siłą obrotu). Odgrywa on istotną rolę w mocy silnika poprzez zmniejszenie prędkości pojazdu. Jeśli więc zauważyłeś, że ostatnio brakuje Ci mocy, a nie miałeś serwisu, to może czas to zmienić.

Producent Aixam zaleca kontrolę wzrokową wszystkich elementów tego zespołu przekładni przynajmniej co 10.000 km. Należy również wymienić górne i dolne łożyska. Najczęściej wymianie podlega cały wariator. Wiele warsztatów odmawia demontażu tej części, ponieważ składa się ona z 15 bardzo małych i delikatnych części. 3 bloki odśrodkowe muszą być ponownie zmontowane z zachowaniem idealnej równowagi, a 7 podkładek o różnej grubości musi być zamontowanych w ściśle określonej kolejności. Należy wyposażyć się w specjalny materiał, aby przywrócić sprężynie właściwe napięcie. Dlatego zaleca się zakup nowej części.

Jak wymienić wariator silnika Aixam?

Ta część może być łatwo zdemontowana i zajmie tylko 15 minut pracy przy użyciu minimalnych narzędzi. Potrzebna będzie grzechotka z nasadką i klucz płaski. Jeśli zastosujesz się do tych kilku kroków, nawet jeśli jesteś początkującym mechanikiem, uda Ci się zmienić wariator prędkości dla Twojego samochodu bez licencji i zaoszczędzić pieniądze. Najpierw należy spojrzeć na karty produktów, aby zobaczyć, jak wygląda wariator i otworzyć maskę silnika, aby zidentyfikować jego położenie.

Zazwyczaj znajduje się on po prawej stronie na dole w pobliżu lewego przedniego koła. Po wykonaniu tych czynności można zdjąć koło, aby uzyskać dostęp do śruby wariatora. Masz wtedy dużo miejsca, aby usunąć starą część za pomocą klucza z grzechotką i kluczem płaskim, aby zablokować ruch. Zdejmij pasek, który otacza część, korzystając z okazji, aby go sprawdzić. Oznaki zużycia taśmy są oczywiste: ubytki materiału, wyraźne przetarcia na krawędziach. Pasy napędowe można znaleźć tutaj. Z reguły zaleca się wymianę paska w tym samym czasie. Na koniec należy przystąpić do ponownego montażu wszystkich części, śrub i koła. Należy uważać, wariator pracuje na sucho i nie może być smarowany ani stykać się z olejem silnikowym.

Jak widać, samodzielne serwisowanie systemu transmisyjnego VSP jest bardzo proste. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące części i ich dostępności, skontaktuj się z naszym zespołem w Nessycar!

Więcej

There are 10 products.

Showing 1 - 10 of 10 items