Kategorie
Zdałeś sobie sprawę, że twoje samochód bez prawa jazdy Aixam tracił prędkość i brakowało mu mocy podczas wspinaczki? Jedną z przyczyn tej usterki może być napęd o zmiennej prędkości obrotowej. Dobra wiadomość, możesz to zmienić samodzielnie w ciągu zaledwie 15 minut i przy użyciu bardzo ograniczonych narzędzi. Zespół Nessycar, specjalista w dziedzinie części zamiennych do samochodów bez prawa jazdy, oferuje wysokiej jakości wariatory dostosowane do Twojego pojazdu.
Wariator silnika Aixam jest ważną częścią Twojego pojazdu. Jest to centralny element układu przeniesienia napędu, ponieważ steruje momentem obrotowym silnika (siłą obrotu). Odgrywa on istotną rolę w mocy silnika poprzez zmniejszenie prędkości pojazdu. Jeśli więc zauważyłeś, że ostatnio brakuje Ci mocy, a nie miałeś serwisu, to może czas to zmienić.
Producent Aixam zaleca kontrolę wzrokową wszystkich elementów tego zespołu przekładni przynajmniej co 10.000 km. Należy również wymienić górne i dolne łożyska. Najczęściej wymianie podlega cały wariator. Wiele warsztatów odmawia demontażu tej części, ponieważ składa się ona z 15 bardzo małych i delikatnych części. 3 bloki odśrodkowe muszą być ponownie zmontowane z zachowaniem idealnej równowagi, a 7 podkładek o różnej grubości musi być zamontowanych w ściśle określonej kolejności. Należy wyposażyć się w specjalny materiał, aby przywrócić sprężynie właściwe napięcie. Dlatego zaleca się zakup nowej części.
Ta część może być łatwo zdemontowana i zajmie tylko 15 minut pracy przy użyciu minimalnych narzędzi. Potrzebna będzie grzechotka z nasadką i klucz płaski. Jeśli zastosujesz się do tych kilku kroków, nawet jeśli jesteś początkującym mechanikiem, uda Ci się zmienić wariator prędkości dla Twojego samochodu bez licencji i zaoszczędzić pieniądze. Najpierw należy spojrzeć na karty produktów, aby zobaczyć, jak wygląda wariator i otworzyć maskę silnika, aby zidentyfikować jego położenie.
Zazwyczaj znajduje się on po prawej stronie na dole w pobliżu lewego przedniego koła. Po wykonaniu tych czynności można zdjąć koło, aby uzyskać dostęp do śruby wariatora. Masz wtedy dużo miejsca, aby usunąć starą część za pomocą klucza z grzechotką i kluczem płaskim, aby zablokować ruch. Zdejmij pasek, który otacza część, korzystając z okazji, aby go sprawdzić. Oznaki zużycia taśmy są oczywiste: ubytki materiału, wyraźne przetarcia na krawędziach. Pasy napędowe można znaleźć tutaj. Z reguły zaleca się wymianę paska w tym samym czasie. Na koniec należy przystąpić do ponownego montażu wszystkich części, śrub i koła. Należy uważać, wariator pracuje na sucho i nie może być smarowany ani stykać się z olejem silnikowym.
Jak widać, samodzielne serwisowanie systemu transmisyjnego VSP jest bardzo proste. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące części i ich dostępności, skontaktuj się z naszym zespołem w Nessycar!
There are 10 products.